logo
Hovedmeny


SBgK annonserer på Facebook
Av Thorleif Reisvold, 12. Januar 2012 09:38
Sist endret 12. Januar 2012 10:19
 
For å rekruttere flere spillere til klubben tester SBgK Facebook som markedsføringsarena.


Kampanjen er rettet mot de i regionen som har satt backgammon som aktivitet/interesse på Facebook. I skrivende stund dreier dette seg om drøyt 180 personer. Alle disse har nå blitt eksponert for reklamen 28 ganger i snitt og 18 har valgt å sjekke hjemmesiden ut. Siden klubben betaler for antall trykk på annonsen er kostnaden lav - under 2 kroner pr. klikk. Under ser dere litt av rapporten Facebook generer:

Utover året skal klubben bruke Facebook til å markedsføre Bymesterskap og nykommer cupen som får et par tusen kroner i premier. Dersom andre klubber også vil prøve dette ut kan de starte her.




nbgf.no - NORGES BACKGAMMONFORBUND